logo links boven 1

Algemene tandheelkundige zorg

De tandarts controleert jaarlijks of halfjaarlijks het gebit van de patiënt en werkt samen met zijn assistent. Hij onderzoekt patiënten op afwijkingen of ziekten aan hun tanden, kiezen en slijmvliezen en signaleert patiënten met oppervlakkige tot matige tandvleesproblemen en behandelt deze.

Algemene tandheelkundige zorg houdt in dat wij er – samen met u – naar streven uw mond gezond te maken en te houden. Dat wil zeggen dat er geen ontstekingen aanwezig zijn, uw gebit cariësvrij (geen gaatjes) en pijnvrij is en dat de mondhygiëne op peil is.

Onder de algemene tandheelkundige zorg valt ook de preventieve tandheelkunde. Dit houdt in dat wij mondhygiëne instructies en voedingsadvies geven en mondhygiëne behandelingen uitvoeren.

Ook het periodiek maken van röntgenfoto’s om op tijd problemen vast te stellen of te voorkomen hoort bij deze fase van de tandheelkundige zorg.
Wanneer uw tandarts op de röntgenfoto’s problemen constateert zullen deze door middel van bijvoorbeeld restauraties, wortelkanaalbehandelingen en eventueel kronen en bruggen of prothetische voorzieningen worden behandeld.

Zo zorgen wij ervoor dat uw mond in de basis gezond is. Wij helpen u hierbij door een controletermijn met u af te spreken.
Op deze manier kunnen wij u met regelmaat controleren, onderhoud aan uw gebit verrichten en bijsturen waar nodig. U heeft echter zelf de verantwoordelijkheid om een afspraak te maken en op gezette tijden uw gebit te laten controleren.

Copyright ©2013-2018 Tandartspraktijk Winsum. Alle rechten voorbehouden. Door , website ontwikkeling door liefhebbers!